horsesandheelers.blogg.se

En vardagsblogg om livet på Kärra gård, våra hundar, hästar, hästuppfödning och övriga av gårdens djur. Jag skriver om det jag brinner för nämligen djur och gårdsliv.

Full fart på gården.

Publicerad 2016-05-22 22:30:14 i

I fredags släppte vi grabbarna på sitt bete. De blev så glada. Smugge gick så fint de 700 meterna till betet. Det var typ första gången han var utanför gården. 
Så stolt över min lilla grabb.


Vi fick äntligen på Draconis grimma och han var så duktig. 

Älvan är bara så himla chill med allting så med henne var det inga problem. 

Igår hjälpte jag V lite när hon red Indra och det är så kul att de har funnit varandra. Indra älskar att träna och vara igång. Det är därför jag bestämde mig för att inte betäcka henne i år.

Efter en fullspäckad dag igår kom linnea och Niklas på lite enkel grillning. Det är för sällan man ses men så kul när man hinner med det. Härligt med goa vänner.

Idag har det varit galet här på gården. Upp i hyfsad tid för att bygga klart den sista fölhagen. Jag och Rickard jobbade på och blev rätt nöjda med resultatet.  Sen hämta Conny från betet så han kunde hålla inackorderingsponnyn sällskap när indra skulle på bete. 
När jag sen kopplade på trailern så var det punktering på ett av hjulen! En söm som gått rakt in i hjulet. Glad man blir. Tur Rickard fortfarande var hemma så vi kunde hjälpas åt att byta till reservhjulet. Man blir ju galen. 
Nåväl,  in med indra och iväg till betet en timme sen. Jag hyr ett bete en liten bit bort och förutom indra skulle där hå ytterligare tre ston. De var redan släppta när jag kom fram men eftersom indra är äldst så var det inga problem att släppa ihop hästarna. Indra hittade direkt en ny kompis i chgs hot surprise. 

Hem igen och släppa ut Conny och den andra ponnyn på ett mindre bete och kolla ström och trådar där innan det var mockning och fix i stallet.
Just det, jag hann även med att hjälpa connys medryttare med lite lastningshjälp och råd.

Jag är verkligen helt slut ikväll så nu är det dags gör bingen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nina Nilsson

Nina heter jag som har den här bloggen. Jag bor med min sambo Rickard på en liten gård i södra Skåne. Vi föder upp hopphästar i liten skala och har ett brinnande intresse för våra hundar, två Lancashire heelers vid namn Hillstars All Inclusive "Siv" och Mirox Bonheur le Beau "Seke".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela