horsesandheelers.blogg.se

En vardagsblogg om livet på Kärra gård, våra hundar, hästar, hästuppfödning och övriga av gårdens djur. Jag skriver om det jag brinner för nämligen djur och gårdsliv.

Hovslagare.

Publicerad 2016-02-08 20:12:44 i Hästarna, KGL Breeding,

Idag hade vi hovslagaren här. Göte skulle skos och Smugge verkas. Smugge har blivit verkad fram innan men inte gillat när hovslagaren tagit i bakbenen. Idag gick det dock bra. Smugge smakade morot samtidigt och som de flesta män kan han inte göra två saker samtidigt. ;-)



Denna åring är helt fantastisk. Han är så enkel och trygg att ha att göra med. Så skönt. Men så går han på lösdrift i en otroligt stabil flock med tydlig rang. Han blir tillsagd på skarpen om han försöker sticka upp samtidigt som hästarna annars kan mysa med varandra och leka. Härligt att se. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nina Nilsson

Nina heter jag som har den här bloggen. Jag bor med min sambo Rickard på en liten gård i södra Skåne. Vi föder upp hopphästar i liten skala och har ett brinnande intresse för våra hundar, två Lancashire heelers vid namn Hillstars All Inclusive "Siv" och Mirox Bonheur le Beau "Seke".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela