horsesandheelers.blogg.se

En vardagsblogg om livet på Kärra gård, våra hundar, hästar, hästuppfödning och övriga av gårdens djur. Jag skriver om det jag brinner för nämligen djur och gårdsliv.

Onsdag

Publicerad 2016-02-17 22:10:28 i Allmänt, Hästarna, KGL Breeding,

Som veckorna springer iväg! Men nu går det snabbt mot vår och det är härligt. Hade värsta vårkänslorna idag på jobbet för solen sken men sen när jag kom ut var det svinkallt. Brrrr. Tände en brasa direkt jag kom hem. 

Jag har roat mig med att kolla på lite olika hingstar. Jag hade inte tänkt betäcka om men Darina går nog ändå till Luxus i år. Japp,.Det stämmer...2017års föl blir en dressyrhäst. Jag måste ju testa. 
Räven ska inte betäckas om i år utan det finns lite andra planer för henne tror jag. Men först ska årets fölningar gå bra. Om någon är sugen på att fölvaka och hålla mig sällskap så säg till. En skön extrasäng och kaffe utlovas. ;-)


Luxus. Bilden är hämtad från luxuscml.se



Jag har dock ett gott öga till Zafferano också om han blir godkänd i år.

Zafferano. Bild från verbena.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nina Nilsson

Nina heter jag som har den här bloggen. Jag bor med min sambo Rickard på en liten gård i södra Skåne. Vi föder upp hopphästar i liten skala och har ett brinnande intresse för våra hundar, två Lancashire heelers vid namn Hillstars All Inclusive "Siv" och Mirox Bonheur le Beau "Seke".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela