horsesandheelers.blogg.se

En vardagsblogg om livet på Kärra gård, våra hundar, hästar, hästuppfödning och övriga av gårdens djur. Jag skriver om det jag brinner för nämligen djur och gårdsliv.

Årets föl

Publicerad 2016-01-04 20:24:07 i Hästarna,

Tänkte skriva lite om de föl som beräknas födas i år. Håller verkligen tummarna att allt går som det ska. 

Detta inlägg är om Darina.

Darina är dräktig med Centaurus. Förväntat föla femte maj. Jag hoppas på en trevlig modell som både kan röra sig och hoppa bra. Darina är ett selektionssto efter D-Day och hoppmatadoren Swift. 
Darina är ett fantastiskt trevligt sto. Lätt att ha att göra med och en härlig inställningen till allt. Trygg och stabil. Darina har själv tävlat hoppning och bedömdes vara mycket lovande som unghäst. Hon har åttor på sin hoppförmåga.


Centaurus går svår hoppning och har ett fantastiskt psyke. Bäst bedömda treåring förra året var efter honom. Jag hoppas mycket på det här fölet. 
Meningen är att fölet ska säljas men man vet aldrig.

Ni som vill kan redan nu göra en intresseanmälan. 

Info om Centaurus hittar ni här.

http://www.sprangrulla.se/stallion_descriptions/1161

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nina Nilsson

Nina heter jag som har den här bloggen. Jag bor med min sambo Rickard på en liten gård i södra Skåne. Vi föder upp hopphästar i liten skala och har ett brinnande intresse för våra hundar, två Lancashire heelers vid namn Hillstars All Inclusive "Siv" och Mirox Bonheur le Beau "Seke".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela