horsesandheelers.blogg.se

En vardagsblogg om livet på Kärra gård, våra hundar, hästar, hästuppfödning och övriga av gårdens djur. Jag skriver om det jag brinner för nämligen djur och gårdsliv.

Frysande hästar

Publicerad 2016-01-02 20:12:58 i Hästarna,

Idag har det varit minus tre grader och storm så det har varit som typ minus fjorton. Inte skönt.
Så när jag fodrade på driften i morse hade jag ett styck fullblod som frös så hela hon skakade. Snabbt som sören in med henne i stallet och på med ett tjockt täcke. Hon var mycket nöjd när hon kom ut på driften igen. Allt gott ett tag men sen i eftermiddags var det nästa häst som frös. Snabbt in och hämta ett täcke till Darina. Sen var det en till nöjd häst. 
Conny, Göte och Smugge har alla mammutpäls så de verkar inte frysa. Jag strödde upp rejält i driften också. Sen fick de massor av hö.

En styck frusen Räv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nina Nilsson

Nina heter jag som har den här bloggen. Jag bor med min sambo Rickard på en liten gård i södra Skåne. Vi föder upp hopphästar i liten skala och har ett brinnande intresse för våra hundar, två Lancashire heelers vid namn Hillstars All Inclusive "Siv" och Mirox Bonheur le Beau "Seke".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela