horsesandheelers.blogg.se

En vardagsblogg om livet på Kärra gård, våra hundar, hästar, hästuppfödning och övriga av gårdens djur. Jag skriver om det jag brinner för nämligen djur och gårdsliv.

Härlig lördag

Publicerad 2016-01-09 19:18:54 i Gårdsliv, Hästarna, Hönsen,

Vi tog lite sovmorgon i morse. Jag gick upp vid åtta och fodrade men sen kröp jag ner igen. Så mysigt att gosa lite med sömniga hundar.

Sen upp och släppa ut för att sedan träffa en som skulle provrida för ev bli medryttare på Conny. Ponnyn busade och bockade som vanligt men hon satt stabilt i sadeln och tackade ja till att rida honom så det är kul.

In för lite lunch och sen gick både jag och Rickard ut och fixade på gården. Plockade undan mm. Vi byggde också en ny höhäck till hästarna på lösdriften och strödde upp rejält med både spån och halm och som hästarna älskar det. De riktigt myser. :-)

Vi fick också st strött nytt till hönsen så nu är de också nöjda. Det låter så härligt när de kluckar nöjt. Mina fina små dinosaurier.


Nu har vi ätit en god middag bestående av chili sin carne som fått stå och puttra länge på spisen.

Ikväll blir det nog filmen Skumtimmen baserad på Johan Theorins bok. Jag kan verkligen rekommendera hans böcker. Min stora favorit är Nattfåk. Så himla bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nina Nilsson

Nina heter jag som har den här bloggen. Jag bor med min sambo Rickard på en liten gård i södra Skåne. Vi föder upp hopphästar i liten skala och har ett brinnande intresse för våra hundar, två Lancashire heelers vid namn Hillstars All Inclusive "Siv" och Mirox Bonheur le Beau "Seke".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela