horsesandheelers.blogg.se

En vardagsblogg om livet på Kärra gård, våra hundar, hästar, hästuppfödning och övriga av gårdens djur. Jag skriver om det jag brinner för nämligen djur och gårdsliv.

Torsdagkväll på gården och en dramatisk onsdag.

Publicerad 2016-01-07 19:13:43 i

Kom in från stallet för en liten stund sen. Kallt och blåsigt ute. Jag är dessutom ovanligt trött för jag började jobbar idag efter tre veckors ledighet. Bara det att gå upp så tidigt igen och dessutom till en något för sval rumstemperatur.
Vi hade tretton grader inne...brrr. Minus sex ute. 

När jag kom hem från jobbet fixade jag i stallet och gjorde iordning Smugglers och Conny box om det blåser så pass att de fryser. Ska kolla när jag nattfodrar. Hoppas de kan gå kvar ute på driften. 

Igår hände något annat spännande. Man ska veta att det alltid händer något när man har djur. När jag skulle ta in hästarna såg jag hur en av de inackordrade hästarna sparkade ner staketet mellan sin hage och lösdriften. Ut for den tillsammans sin kompis. Kompisen är tack och lov ett matvrak så den stannade vid maten. Men mina hästar var inte glada över inkräktaren och speciellt inte Göte som skyddade sin flock. Jag och Rickard jagade hästen som galningar där ute i kylan och blåsten. Rickard hade lämpligt nog valt tofflor också. Tillslut sprang den in i sin egen hage igen och då kom Natalie som en räddande ängel och fick tag i den. Glad var man icke!
Tack och lov skadade sig ingen häst.

Nu ska jag bara slappa framför kaminen och läsa lite.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nina Nilsson

Nina heter jag som har den här bloggen. Jag bor med min sambo Rickard på en liten gård i södra Skåne. Vi föder upp hopphästar i liten skala och har ett brinnande intresse för våra hundar, två Lancashire heelers vid namn Hillstars All Inclusive "Siv" och Mirox Bonheur le Beau "Seke".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela