horsesandheelers.blogg.se

En vardagsblogg om livet på Kärra gård, våra hundar, hästar, hästuppfödning och övriga av gårdens djur. Jag skriver om det jag brinner för nämligen djur och gårdsliv.

indra har flyttat

Publicerad 2016-03-06 09:15:23 i Allmänt, Hästarna,

Igår var det fullt upp. Vi fixade och donade på gården. Så skönt att få slängt saker på tippen! Vi flyttade även de två hönor som ruvar till egen bur så kycklingarna är väl skyddade sen när de kläcks. De kan kläckas vilken dag som så Vi väntar spänt!

Kl två satte jag mig i bilen och med indra i släpet styrde vi kosan upp mot småländska gränsen. Två timmar och en otålig häst senare var vi framme hos hon som skulle ha henne. Blev runtvisad och kände mig galet avundsjuk på storleken på hagarna. 
Indra fann sig till rätta med en gång och hittade sin själsfrände i en fullblodsvalack. Galet vad de busade i hagen. Roligt för henne. 

Indra är alltså utlånad på foder eftersom jag känner att jag inte hinner med det hon kräver nu. Hon ska senare tillbaka till aveln här hos oss är det tänkt.

Efter en seg tvåtimmars bilresa igen i mörkret var jag och heelrarna hemma igen och då blev det hemmagjord pizza. Det var galet gott. 

Efter nattfodring däckade både jag och hundarna helt utmattade.

Indra fixar hovarna innan flytten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nina Nilsson

Nina heter jag som har den här bloggen. Jag bor med min sambo Rickard på en liten gård i södra Skåne. Vi föder upp hopphästar i liten skala och har ett brinnande intresse för våra hundar, två Lancashire heelers vid namn Hillstars All Inclusive "Siv" och Mirox Bonheur le Beau "Seke".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela