horsesandheelers.blogg.se

En vardagsblogg om livet på Kärra gård, våra hundar, hästar, hästuppfödning och övriga av gårdens djur. Jag skriver om det jag brinner för nämligen djur och gårdsliv.

Y Draconis KGL

Publicerad 2016-05-07 20:09:48 i Hästarna, KGL Breeding,

Ja så heter vårt nya efterlängtade föl! Y Draconis är en förmörkelsevariabel i stjärnbilden Draken. 
Det är ett föl med attityd. Han stampar i marken om han inte får mjölk snabbt nog och sparkar när mamma darina ska tvätta honom. En riktigt kär individ. 

På dygn 334 föddes han. Darina han precis komma in från hagen innan vattnet gick och femton minuter senare var han ute. Jag och Rickard hjälptes åt att dra när bogen skulle ut och det var bara för att underlätta för henne.
Fölet var piggt men behövde lite hjälp att komma upp. Darina tog även lite tid på sig att släppa efterbörden.

Firade!

De fick komma ut i hagen dagen efter och det är för att jag är rädd för förstoppning på fölet. De har nu stått inne två dagar och imorgon ska de få komma ut igen. Så glad över vår nya fölhage! 

Darina är en fantastisk mamma så är sååååå glad för henne.

Draconis är efter Centaurus - D-day -Swift. Mamma darina är ett selektionssto med åtta på typ och hoppning.  Centaurus går svår hoppning. Jag tror mycket på det här fölet! Tyvärr kan man inte samla på hästar så denna lille kille är till salu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nina Nilsson

Nina heter jag som har den här bloggen. Jag bor med min sambo Rickard på en liten gård i södra Skåne. Vi föder upp hopphästar i liten skala och har ett brinnande intresse för våra hundar, två Lancashire heelers vid namn Hillstars All Inclusive "Siv" och Mirox Bonheur le Beau "Seke".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela